Ένα φτωχό παιδάκι στέλνει γράμμα στον Aγ. Βασίλη . Στα ΕΛΤΑ όμως ανοίγουν το γράμμα και διαβάζουν :
- Είμαστε πολύ φτωχοί . Δεν έχουμε να φάμε και τα ρούχα μας είναι παλιά . Σε παρακαλώ στείλε μας 1.000.000 δρχ . να περάσουμε καλά Χριστούγεννα .
Συγκινημένοι οι υπάλληλοι κάνουν έρανο , μαζεύουν 500.000 δρχ. και τις στέλνουν στη διεύθυνση του φτωχού παιδιού .
Την επόμενη χρονιά ξανά το παιδί γράφει γράμμα , το ανοίγουν ξανά και διαβάζουν :
- Αγ. Βασίλη για τα χρήματα που έστειλες πέρυσι . Αν μου στείλεις και φέτος , σε παρακαλώ να μου τα στείλεις σε τραπεζική επιταγή γιατί οι κλέφτες στα ΕΛΤΑ μου έφαγαν 500.000 δρχ .
Στο δικαστήριο λέει ο πρόεδρος στον κλέφτη.
- Καλά δεν ντράπηκες όταν έκλεβες το ξένο σπίτι; Την μάνα σου και τον πατέρα σου δεν τους σκέφτηκες;
- Τους σκέφτηκα κύριε πρόεδρε αλλά δεν βρήκα τίποτα που να τους αρέσει.